2014. január 31., péntek

A pozitív cimkék felnőttkorban is hasznosak!

Ha élénk felnőttek vagy élénk gyermekek vagyunk, szavakra van szükségünk, amelyek erős oldalunkra összpontosítanak és lehetőségeinkre, nem pedig a gyengeségeinkre. A pozitív meglátás nem csak a szóhasználatunkat változtatja meg, hanem felfogásunkat és ennek okán tetteinket is. Ma elkezdve, megígérheted magadnak, hogy a családodban kiemeled mindenkinek a jó oldalát. Megerősíti a kapcsolataidat, segít, hogy higgadt maradhass, és könnyebbé teszi mindenkinek, hogy csapatként működjenek együtt. 

Kurcinak saját története:
Elmondom neked, hogyan hozta közelebb hozzám férjemet az óvatos szó nagyon pozitív módon.
A férjem alkatilag óvatos minden új dologgal kapcsolatban, legyenek azok ötletek, vagy dolgok; ez azt jelenti, hogy egész életében enyhe aggodalommal vagy felelősség nélkül közeledett ezek felé a dolgok felé. Ha megkérdeztem őt, hogy hova szeretne menni idén nyaralni, gyakran csend volt a válasz. Vásárolni új autót vagy házat hónapokba telik, valamikor évekbe. Még az egyszerű kérdés is „Meghívjunk barátokat vacsorára?,” néhány óra gondolkodásba került neki.
Be kell valljam gyakran türelmetlen és frusztrált lettem, de nem én voltam az egyetlen szenvedője. Saját magát is bosszantotta a helyzet. Miért? – csodálkozott, úgy tűnt, hogy mások sokkal gyorsabban képesek döntéseket hozni mint ő. Sokszor szidta magát határozatlanságáért. Aztán egyszer egy konferencián hallottam a Valódi boldogságról, Martin Seligman munkájáról. Rámentem a weboldalára, kitöltöttem a kérdőívet az ember erős oldalairól, és megkértem a férjemet tegye meg ő is. (Csupán néhány órát kellett rajta gondolkoznia, amikor megígértem, hogy segítek neki.) A kérdőív a következőt hozta ki: elemző, és bölcs.
Hirtelen mindketten más színben láttuk határozatlanságát. Nem volt határozatlan. Óvatos inkább! Mostanában a férjem már nem bosszankodik saját magán amikor „megakasztja egy probléma” vagy épp elemez.” Sőt még mosolyog és viccelődik, „Hadd gondolkozzam rajta, óvatos vagyok, hisz tudod,” A humor felold bármilyen bosszantó dolgot, és összehoz bennünket hogy együtt dolgozzunk a problémán.
Az én látásmódom és felelősségem szintén megváltozott. A helyett, hogy mérgelődnék, elkezdtem elfogadni, hogy a férjem tulajdonképpen pénzt spórolt ezzel nekünk. Alapos vizsgálatainak köszönhetően, sosem költekeztünk hirtelen, és minden lényeges kiadás jól előkészített és tervezett volt a költségvetésünkben. És amikor végig gondolom, felfedezem, hogy a megoldásai sokkal kreatívabbak és hatékonyabbak, mint amire gondolni tudok a múltból.
 
Mostantól, ha kimerült vagy, gondold végig, hogy a vékony szál ami elválasztja az agresszívet az öntudatostól vagy a lobbanékonyt a harsánytól sokkal nagyszerűbb használni az utóbbiakat.
Ha bővebben érdekel Kurcinka módszere gyerek el képzésemre! Válassz közülük itt:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése