2014. február 5., szerda

Az alaptermészet, amit nem értenek meg sokan!

Úgy tűnik a gyerekek olyan hajlammal születnek, amivel reagálnak az emberekre és eseményekre ami beazonosítható és megjósolható. A reakciók viszonylag egyenletesek minden gyereknél különböző helyzetekben és különböző időszakokban.
Az alaptermészetre nagy figyelem fordul a pszichológiai, antropológiai, fiziológiai és neurobiológiai kutatásokban. Amíg egyetértenek az alaptermészet valóságában és abban, hogy milyen fontos szerepet játszik abban, hogyan tapasztalja a gyermek a körülötte lévő világot, más-más kifejezéseket használnak, hogy kifejezzék az alaptermészet jellemvonásokat.
Nem csupán az energia szintet tartalmazza, de az új szituációk befogadásának sebességét, érzelmeink indulatét, az érzékenységünket a látványhoz, hangokhoz, szagokhoz, érzésekhez és ízekhez, és így tovább.
Egy gyerek aki alaptermészetéből fakadóan aktív, nem csupán mozogni szeret, de szüksége van mozgásra. Egy ilyen gyerekre ráparancsolni, hogy üljön egy helyben hosszabb időre, és meg tudná csinálni, ha akarná, ez olyan mintha az mondanánk hagy figyelmen kívül hagyod a teli hólyagodat. A nyomás növekszik – szükség, ami belülről jön és valós.

Ha bővebben érdekel Kurcinka módszere gyerek el képzésemre! Válassz közülük itt:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése