2014. április 30., szerda

Tudtad, hogy a fürdés felélinkít? Vigyázz ezzel, nálunk működik, ha korábban fürdik!

2. VÍZ:
Melegen vagy hidegen, a víz nagyon jó nyugtató eszköz egy élénk gyermek számára. Alámerülve egy meleg kényelmes fürdőben, öntögetve a vizet egyik edényből a másikba, vagy csak engedni, hogy ujjaik között csorogjon, le tudják csökkenteni impulzivitásukat, és visszatalálnak a zöld zónába.
A legjobb dolog a vízzel kapcsolatban, hogy megnyugtat bárkit nem számít, hogy hány éves. 
Bár nagyon sok ember állítja, hogy egy fürdő lefekvés előtt segíti a gyereket megnyugodni az alváshoz, élénk gyermeked fürdője legkésőbb 90 perccel fektetés előtt kell, hogy történjen. A testhőmérséklet lecsökken alvás előtt. Egy élénk gyerek érzékeny lehet a hőmérsékletre, amit a meleg fürdő okoz, mivel felemeli a testhőmérsékletet és megnehezíti számára hogy elaludjon. Tehát helyezd át gyermeked fürdését bármikor a nap során, de figyelj az alvásidő közeledtére

.

2014. április 29., kedd

A te gyermeked hány órát alszik 24 óra alatt?

. ÉJSZAKAI ÉS DÉLUTÁNI ALVÁSIDŐ:
Az élénk gyerekek nagyon erőteljes fizikai reakciókat élnek meg, ahogy az impulzivitásuk nő. Az agyuknak sokkal több erőfeszítésbe kerül elcsípni és átirányítani. Add hozzá a történésekhez a fáradtságot, és az élénk gyermek nagyon könnyen túlterhelődik. Ezért annyira fontos megbizonyosodni róla, hogy gyermeked megkapja az elég alvást éjjel, és a délutáni alvást vagy csendes pihenőt napközben.
Lehet, hogy azt tapasztalod, hogy egy fárasztó nap után élénk gyermeked könnyen elalszik. Néhány gyerekre ez igaz, de a többség elutasítja az alvást, azt feltételezheted, hogy kevesebb az alvásigénye, mint társaiknak. A valóságban több időre van szükségük. Az alváshiány maga egy stresszforrás, amely a testet éberré teszi, tehát, ha gyermeked nem kapja meg a szükséges alvásmennyiséget, nehezebbé válik számára hogy lassítson, és elaludjon. Nem alszik, mert képtelen rá. Ezért a fáradtság körforgása rontja a viselkedést, az alvás elutasítása kontrollálatlanná válhat. 

Egy átlagos csecsemő 14-18 óra alvást igényel 24 óra alatt, totyogók 13 órát, középső csoportos és nagycsoportos ovisok 12 órát, iskolások 10 órát, serdülők 9.25 órát és a felnőttek 8.25 órát. Élénk gyermeked jobban, mint más gyereknek szüksége van rád, hogy megvédd az elalvását, és segítsd, hogy megkapja amire szüksége van. 
 
Helyezd előtérbe élénk gyermeked alvását, és ne felejtsd el a délutáni alvás, vagy csendes pihenő időt sem. Minél többet pihen, annál nyugodtabb lesz. 

  (Meg tudod nézni erről szóló könyvét is, az Alváshiány Amerikában. Ezt a könyvet a napokban kezdtem olvasni, kíváncsian várom, hogy az eddigi könyvek zsenialitása mellett, ez hogy fog segíteni kisfiamnak, aki szünidőben nem tud  aludni. Természetesen tapasztalataimat megosztom veletek, és terveim szerint ezt is lefordítom majd.)

Kislányom zseniális rajza -a szomorú Holddal azt ábrázolja, hogy a fiú nem akar lefeküdni, inkább játszik.

2014. április 28., hétfő

Emlékeztek még jó régen, több mint két hete blogoltam utoljára.

Akkor a csendesítő/nyugtató tevékenységeket kezdtem felsorolni.

Tudnunk kell azt is mit kell tenni az impulzivitással, ha egyszer elcsíptük, és elsősorban hogyan tegyünk megelőző intézkedéseket.
Ennek eszközei:
  1. Az alvások
  2. A víz
  3. A képzelet
  4. Érzékelős tevékenységek
  5. Torna és ismétlődő mozgások
  6. Olvasás
  7. Humor
  8. A "gondolkodási idő" 
És ha már szó esett a Húsvét miatt az Ünnepről, és az ajándékokról, ha említsem meg a mi ünnepünket.
Vasárnap adtuk át az ajándékokat. Néhány héttel Húsvét előtt könyvrendelésbe fogtam, megbeszéltük, hogy melyik Geronimo Stiltont kéri, és nagyit is megkértük, hogy ő, mint kincsvadász próbálja megszerezni egy másik rég óta vágyott részét egy sorozatnak, aminek 2 része a nővérénél volt, fiús történet, tehát olvasatlanul.
Én főzőcskéztem, apuka kint a kertben elrejtette az ajándékokat. Indult a tojásvadászat. Fél óra múlva mindenki megtalált mindent. De Barni nagyon csalódott volt, nem azt a könyvet találta a kertben, amit szeretett volna. "Azonnal menjünk a boltba, most meg kell vennünk a könyvet. Húsvét első napján semmi nincs nyitva, sőt másnap sem. Próbáltam elodázni a dolgot, hogy hátha délután megkapja nagymamától. Azért aggódtam, így indulás előtt, megkérdeztem, hogy biztos el tud-e menni a nagymamához, nem nagyon zaklatott-e. Igent mondott, azonban addigra tesó felfedezte, hogy a kölcsön adott könyv megsérült. Így a sorozatot -bár bele sem nézett  nem akarta kölcsönadni. Fokozódott tehát a nemzetközi helyet, pláne, hogy anyukámtól persze nem kapta meg a könyvet. Volt csetepaté a két gyerek között, de egész jól kibírta. Túléltük, büszke vagyok rá. A könyvet majd megkapja legközelebb, most nem tudja letenni a sorozatot, amit nem mer bevinni a suliba, rájött arra, hogy ha lefekszik és úgy olvas, könnyebben elalszik. Az iskolában pedig elkezdett alkotni, rajzol, mint az oviban.

Tehát holnap leírom az alvást, mint az impulzivitás leghatékonyabb ellenszerét!

2014. április 25., péntek

Kész a fordítás!

Kedves Olvasó!

Készen van teljesen végre a fordítás! Így hétfőtől visszatérek a régi kerékvágásba, hogy megismerhessed e könyv nagyszerű mivoltát, addig is ha tetszik javaslom sokkal több információért gyere el szülői kompetencia növelő képzésemre, amit május 4-én kezdenék, és még 3 emberre szükség lenne, hogy el tudjunk indulni.
Legyél bátor!
Az ára még kezdő ár! Ismerd meg ezt a zseniális módszert, hogy könnyebbek legyenek a mindennapjaitok. Nálunk bevált!
Kisfiamat épp tegnap dicsérték meg a tanárok, hogy bár elromlott az aszfaltrajz (impulzív a kisfiú) nem kapott dührohamot, hanem szólt, kérve, hogy csináljanak egy új rajzkeretet!

Idézet az epilógusból:

"Bárcsak mondhatnám, hogy miután elolvastad ezt a könyvet élénk gyermekeddel tökéletes harmóniában mindörökké boldogan fogtok élni, semmi fájdalom semmi vita. Igazmondó voltam az egész könyvön át. Igaz érzelmeket osztottam meg veled és próbáltam ki technikákat. Nem fogok most sem hazudni. Nem tudom megígérni, hogy nem lesznek vitáitok. Lesznek. A változás időbe telik. Kapcsolatot építeni egy folyamat, amely évek alatt zajlik, és minden fejlődési szakasz új kihívásokat hoz ami arra kényszerít téged hogy tágítsd tudásodat és fejlődsz különböző utakon. Emlékezz, mottónk a fejlődés nem a tökéletes.
Az élénk gyerekek olyanok mint a rózsák – különleges törődésre van szükségük. És néha túl kell jutnod a tüskéken, hogy igazán élvezd szépségüket."
 
Élénk gyerekek
 


Szóval ha nem bírsz a gyerekkel gyere el képzésemre a http://elenkgyerekek.com-on találsz bővebb információt vagy kattints a képre


2014. április 15., kedd

Húsvét és tavaszi szünet

Mindenkinek kellemes Húsvétot és nyugodt békés tavaszi szünetet kívánok.


A szünetre és az ünnepre  vonatkozóan javaslom olvassátok újra decemberi bejegyzéseimet, ugyan az a Karácsonyról szólt, de az ajándékozás, a készülődés a rokonlátogatás és a szép ruhába öltözés erre az ünnepre is vonatozik!

Én azért nem tétlenkedem, nemsokára befejezem a könyv fordítását, ezért is hagytam most abba -illetve függesztettem fel a blogolást, hogy arra koncentrálhassak.



2014. április 10., csütörtök

Ha már elcsíptük az impulzivítást, tudnunk kell hogyan előzhetjük meg!:

Nyugtató / csendesítő tevékenységek


Nem elég elkapni a figyelmeztetéseket és beszélni az impulzivitásról. Tudnunk kell azt is mit kell tenni az impulzivitással, ha egyszer elcsíptük, és elsősorban hogyan tegyünk megelőző intézkedéseket. Az impulzív élénk gyermekek képesek bennünket is a saját impulzivitásuk szintjére hozni. Tudtunkon kívül erősítjük impulzivitásukat mivel foglyul ejt bennünket lendülete, a helyett hogy szétforgácsolnánk. 
Amikor észleled a figyelmeztetéseket, hogy gyermeked impulzivitásának szintje emelkedik vagy a gyermek mondja neked, hogy megint érzi azt a furcsa érzést, segíts neki kezelni az indulatait úgy, hogy ezeket a tevékenységeket beszúrod a napirendjébe.
Ennek eszközei:
  1. Az alvások
  2. A víz
  3. A képzelet
  4. Érzékelős tevékenységek
  5. Torna és ismétlődő mozgások
  6. Olvasás
  7. Humor
  8. A "gondolkodási idő"


2014. április 9., szerda

És akkor a mondatok:

Az élénk gyermekeknek szükségük van arra, hogy hallják ezeket a kifejezéseket:
Lelkes vagy.
Kifejező és lendületes vagy.
Nagyon frusztráló az a dolog.
Nagyon szomorú vagy most, de te jó probléma megoldó vagy, és ki fogod találni, mit kell tenned.
Impulzívnak lenni nem azt jelenti, hogy agresszív vagy.
Úgy gondolom, hogy te aggódsz, mérges vagy, szomorú vagy (vagy akármilyen érzelemről legyen szó.)
Nagyon izgalomba jöttél.

Ha a gyerekek hallják ezeket az üzeneteket újra és újra, képesek lesznek átfordítani „Én” üzenetté.

Egy élénk gyermek meg tudja tanulni, hogyan mondja:
Kezdem érezni a szomorúságot.
Haladok a piros zóna felé.
Tudok mérges lenni, úgy is hogy senkit sem sértek meg közben.
Nagyon izgatott vagyok.
Szeretek lelkes lenni.
Kezd felforrni a vérem. Ki kell lépnem innen.
Morcos vagyok.
Nagyon erős érzelmeket tapasztalok, de nem szükségszerű, hogy túlterhel engem.

Az által, hogy meghatározzuk a szavakat, egy eszközt adunk a kezükbe, hogy találkozzanak szükségleteikkel.

Szánj rá néhány percet, írd le azokat a szavakat, amelyeket gyermeked használ, hogy körülírja impulzivitását. Kérdezd meg, mit érez testében, amikor mérges vagy izgatott. Mutass neki pozitív szavakat, amiket használhat legközelebb, ha így érzi magát. Tudasd vele, hogy figyelsz rá, és segítsd feloldani ezt, mielőtt kiakad.


2014. április 8., kedd

Mi történik, ha nem mondod gyermekednek, hogy vad, vagy agresszív?



Kritikus az élénk gyerekek számára, hogy inkább szavakkal tanulják meg kifejezni erős reakcióikat mint tettekkel. Ha el tudják mondani, hogy mérgesek, nem kell megütniük bennünket, hogy az üzenetet átadják. A feladatunk az, hogy hozzánk forduljanak, építhessék szókincsüket --olyan szavakat, amiket arra használunk, hogy leírjuk és elmagyarázzuk az impulzivitást.
Olyan fiatalon mint 3 éves (valamikor már két évesen is) értik impulzivitásukat és jól érzik magukat vele. Sosem mondták nekik, hogy vadak, agresszívak vagy galádok. A szavak, amelyek impulzivitásukra koncentrálnak az életerőre, élénkségre, és energikusra helyezi a hangsúlyt, amely pozitív módon árasztja el testüket. Ezek azok a szavak, amelyek abban segítenek, hogy biztonságba érezzék magukat impulzivitásukkal, inkább mint zavarba jönnének vagy megijednének tőle. Ezért nem kell megvadulniuk, sikítozniuk, ütlegelniük vagy dolgokat dobálniuk, hogy kifejezzék magukat - vagy legalábbis legtöbbször. E helyett beszélni is tudnak róla. 
Élénk gyermekek szülei, akik tanulják, hogyan lehet jól kezelni az impulzivitást, beszélnek róla, és megnevezik az ahhoz kapcsolódó érzelmeket. 
Sosem késő. Idősebb gyerekek, akik nem hallották a szavakat, most kell hallaniuk. 
A szavak megfékezik a lobbanékonyságot, e nélkül a gyerekeknek nincs védőeszközük, hogy lelassíthassák reakciójukat.

Holnap pedig néhány konkrét mondatot mutatok meg nektek!




2014. április 7., hétfő

Tanítsd gyermekedet olyan készségre amivel, lehet, nem kap diplomát de az élethez elengedhetetlen!

Tanítsd meg gyermekedet a figyelmeztetésekből olvasni


Ahogy észleled a figyelmeztetéseket, mond el a gyermeknek, amit látsz. 
Azt szeretnék, hogy végül a gyerekek maguktól éreznék meg saját növekvő impulzivitásukat, hogy önkontrollra támaszkodhassanak inkább, mint a mi kontrollunkra. Az által, hogy meghatározzuk a szavakat, várható, hogy mire 3 és fél vagy négy évesek lesznek, hallhatunk ilyen dolgokat mint: „Anya, úgy érzem falra tudnék mászni, segíts nekem.” vagy „Apa, tisztára felpörögtem” vagy „Nagyon nehéz reggelem van”.
Nem taníthatsz új szavakat, vagy hogy észleljék a figyelmeztetéseket, amikor épp a piros zónában vannak. Várnod kell egy későbbi időpontot, amikor nyugodtabbak, rámutatni arra, amit láttál. 

www.facebook.com/rosszagyerek
 

2014. április 4., péntek

És a gyakorlat: A dührohamok megakadályozásának alapja:

  Vedd észre a figyelmeztető jeleket:


Akár felpörög, akár hangosabbá válik, a szabályokat teszteli, egy döntés miatt fontoskodik, vagy koordinálatlanná válik, az élénk gyermekek tudomásodra hozzák, mikor nő az impulzivitásuk. Nem kell megvárnod mire abbahagyhatatlanul zokognak felfedezve szomorúságukat, vagy őrjöngve üvöltenek, hogy kifejezzék haragjukat. Az érzelmek sokkal könnyebben kezelhetők, hogyha alacsonyabb impulzivitási szinten vannak.
Nagy valószínűséggel eddig is érezted gyermeked jeleit a zsigereidben, csak figyelmen kívül hagytad ezeket mivel fáradt voltál, vagy siettél valahova. Lehet, hogy nem figyeltél, mert úgy gondoltad, ha reagálsz ezekre a figyelmeztetésekre, megerősíted gyermeked negatív viselkedését, de olvasni a figyelmeztetésekből, olyan mint füst szagot érezni. Amennyiben gyorsan reagálsz, sikerülhet enyhíteni a robbanást, mielőtt eláraszt téged is, megmentve téged egy óra teljes felfordulástól. 
 
Gondolkozz el gyermekedről. Milyen figyelmeztetéseket küld neked? Hogyan változik mozgása? Mi történik hangszíné? Mi irritálja, ami amúgy nem ha nyugodt? Fedezd fel ezeket a változásokat. Jegyezd meg jól őket. Legközelebb, ha a gyermek elkezd úgy viselkedni, vedd észre mint egy szignált, hogy közbeléphess, és visszavezethesd a zöld zónába mielőtt kiakadhatna.


2014. április 2., szerda

A száraz elmélet a megértéshez, és hogy később "belecsapjunk az igazi lecsóba"


A nap folyamán a gyerek testének és a tiédnek a jólléte különböző fázisokon megy át. Hogy milyen könnyen tudjátok mindketten magatokat nyugodt állapotban tartani és együttműködni, az attól függ milyen „zónában” vagytok. Két alapzóna van: a zöld zóna és a piros zóna. 
A kihívás az, hogy minden alkalommal ahogy gyermeked küzd egy egy csalódással, felbosszantott állapottal, vagy más erős érzelemmel szembe találja magát, hogy egyensúlyban maradjon a zöld zónában vagy belecsúszik a piros zóna szakadékába. 
Ez egy sarkalatos pont, főként ha te magad is élénk vagy. Ezért olyan fontos felismerni, hogy sokkal kevesebb erőfeszítésbe kerül a zöld zónában maradni, hogyha elkapod az érzelmeket, amikor „kicsik” és sokkal könnyebb kezelni. Ez azzal kezdődik, hogy észleled a „figyelmeztetéseket”.

 

2014. április 1., kedd

A viselkedés szempontjából a legproblémásabb alaptermészeti jellemző:

Az impulzivitás: 

Nagyon tetszik Kurcinka szemléletes leírása az impulzivitásról, ahogy egy tűzijátékhoz hasonlítja:
"Emlékszem, amikor egy wisconsini strandon ültem, néztem a július negyedikei tűzijátékot. Egy tompa puffanás aztán egy huss, mintha egy öreg tragacs besülne és elszáguld megbizsergetve füleimet. Szemeimet elvakították a piros, arany és kék felvillanó fények. „Oh, ah, „ a tömeg morajlott. Libabőrös lettem az izgalomtól, várva a következő szenzációt. Nem ezt vártam. Óriási robbanás hallatszott, és tűzgolyók estek a tömegbe. Sikolyok törtek ki az éjszakában, és az izgalom pánikká változott. A meleg, mély homok megkarcolva az arcomat, menekülő lábak hangjától volt hangos. A tűzijáték raktára felrobbant és a földel lett egyenlővé. Az energia hibásan kivált és rosszul irányítva átalakult a gyönyörből rombolássá." 
 

www.facebook.com/rosszagyerek

Nem kell aggódnunk az impulzivitásuk miatt. Nagyon úgy tűnhet, hogy a reakciójuk teljesen kiszámíthatatlan, a tények azt mutatják, hogy az impulzivitás a test fiziológiai reakciója. 

Ezt el lehet csípni, amikor épül (legalábbis legtöbbször) és fel lehet építeni stratégiákat, hogy megakadályozzuk még mielőtt a kirobbanása megtörténik. Tudunk segíteni az élénk gyerekeknek megérteni és elfogadni az impulzivitás erejét, és megtaníthatjuk kontrollálni ezt, a helyett hogy ez az erő uralná őket.