2015. január 30., péntek

Együtt étkezés versus külön étkezés

 Ez szerintem megint nagyon Amerika, ugye jól gondolom, hogy ti együtt ültök le étkezni a családdal?

Egyetek Együtt!

A napirendek zsúfoltak, és könnyű menet közben enni.  
Ha az együtt étkezés lehetetlennek tűnik családodban, kezd azzal, hogy kiválasztatsz egy étkezést, ahol mindenkinek következetesen ott kell lennie. Nincs megengedett kifogás, még a későig tartó munka, baráti látogatások, vagy foci edzések sem.
 Lehet, hogy ez egy vasárnapi ebéd, egy szerdai vacsora, vagy egy szombati reggeli. Kapcsold le a tévét és beszélgessetek. Ha új a családod számára adj nekik időt, hogy gyökeret verjen a dolog. Meg fogsz lepődni, milyen gyorsan várni fogja az egész család ezeket az alkalmakat. 


Ha gyermekednek gondja van az étkezéssel végezd el képzésemet melyben sok más praktika mellett erről is sokkal bővebben szó van, itt tudsz jelentkezni: http://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/

2015. január 29., csütörtök

Az uzsi és a jóslás

A kisebb napközbeni étkezések tulajdonképpen fontos részei gyerekek táplálkozási szükségleteinek, viszont problémát is okozhat a gyereknek aki állandóan enni akar vagy hellyel-közzel szeretne csak. 

Nem kell aggódnod gyermeked uzsonnájáért, ha tápláló ételt nyújtasz számára minden 2. vagy 3. órában az étkezések között. A kulcsa az, hogy előrelátható módon ajánld neki, amikor gyermeked éhes, de még mielőtt éhezni kezd.
Ha előrelátóan adsz gyermekednek egy kellemes és tápláló uzsonnát, kevésbé fog „könyörögni következő adagért fél óra múlva. És ha mégis kér másikat, nyugodtan ajánlhatsz más hívogató játékot ahelyett, hogy még többet enne. 

Ha gyermeked válogatós, rossz evő -vagy túl jó evő a képzésen többet hallhatsz a témáról, elárulom neked mi a tápláló uzsonna, milyen összetevőkből álljon. Jelentkezz itt: http://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/

2015. január 28., szerda

A mikróba nem teszünk macskát esete (étkezés)

Ugye tudod mire célzok?


Ha nem írd meg levélben és válaszolok, 

de most nézzük meg az étkezést a magyar viszonyokhoz -de ezt már te úgy is tudod! Ugye tudod?

  Ellenőrizd a kellékeket!

  • Gyermeked nem telítődik kekszektől, ha nincsenek a konyhaszekrényben! 
  • Nem tud szódát inni, ha nincs egy palackkal a hűtőben!

Ellenőrzésed alatt kell tartanod milyen étel hozzá férhető!
  • Ha azt szeretnéd, hogy gyermeked gyümölcsöt egyen, tartsd elérhető helyen egy kisebb étkezéshez, vagy add oda neki kedvenc sajtos makarónijához. 
  • Ha azt szeretnéd, hogy gyermeked tejet igyon, biztosítsd, hogy hidegnek és hívogatónak tálalja. Még jobb, ha látja, ahogy te is iszod. 



2015. január 27., kedd

Mi teszi bonyolulttá a gyermeked étkezését?



Nagyon sok élénk gyerek számára érzékenységük táplálja az erős véleményüket arról mit fognak és mit nem fognak megenni. 

Hiszed vagy sem, élénk gyermeked nem sokban különbözik a többi kisgyerektől!

A gyerekek piszmognak, kiköpik az ételt, izegnek-mozognak a székükben, kiöntik a tejüket, negatívan reagálnak az új ételekre, és kiszámíthatatlanul esznek. Ez a kép egy átlagos gyerekről. Adj hozzá az élénk gyereknél erőteljesebb alaptermészeti vonásokat és megvan az lehetősége egy nagyon érdekes szituációnak.
Sok szülő nincs tudtában ennek az étvágy normális változásának. Egy hirtelen visszautasítás a totyogójuktól a szikrája az etetés körüli háborúnak.

Az étkezés nem szükségszerűen aknamező. 

Megelőzve gyermeked tipikus alaptermészeti reakcióit és megértve étvágyának a természetes és szükséges csökkenését, pozitív módon is tudsz választ adni rá.


2015. január 26., hétfő

A te gyeremeked is válogatós?


Nem is az, csak:

Az élénk gyerekeknek nagyon élénk érzékük van az ízleléshez. 
  1. Különbséget tudnak tenni márkanevek között, és a hús állaga megbetegítheti őket. 
  2. Meghatározott szabályaik vannak, hogy milyen ennivalók érintkezhetnek egymással, vagy lehet összekeverni. 
  3. A teljes gondolata a kocsonyás salátának, ahogy hozzáér a krumplipüréhez, ami pirosra színezi totálisan undorító számukra.
  4. Megdöbbentő tapasztalat az élénk gyerekek szülei számára, a gyerekeket asztalhoz ültetni, és ott tartani, biztosítani, hogy megegyenek valamennyit egészséges táplálkozás gyanánt.





2015. január 22., csütörtök

A kreativítás után szükségesek azok a "kellek" -szintén nem csak alvás ügyében

Nincs semmi baj gyermekeddel és veled sem!
Néha nehéz elhinni, amikor egy olyan világában élünk, ahol az éjszakát végigaludni egy státuszszimbólum lett.   

Ha gyermeked nem alussza végig az éjszakát, nem kell e miatt rosszul érezned magad. 

Találd meg a menetrendet ami működik nálatok és felejtsd el a „kelleket”. 

Legyél érzékeny egyedi gyermekedre, és légy jószívű magadhoz. 

Veregesd meg a válladat ha gyermeked nyugodtan és biztonsággal ágyba megy, és gördülékeny a folyamat. Engedd meg magadnak, hogy figyelembe vedd az igényeit, bűntudat nélkül, állíts határokat, ami elismer téged és más családtagokat is. 
Te tényleg javíthatsz a helyzeten, mindig emlékezz, hogy a fejlődés és nem a tökéletes a célunk. 
Az alvás olyan fontos az élénk gyereknek, hogy Kurcinka egy egész könyvet írt erről. Ha szeretnél többet tudni hogyan segítheted a családodat, hogy megkapják az alvásmennyiséget amire szükségük van és megérdemlik, ismerd meg az Álmatlan Amerika: Gyermeked rosszul viselkedik vagy nem alszik eleget? (Sleepless in America: Is Your Child Missbehaving or Missing Sleep?) című könyvet, amit én hamaraosan lefordítok nektek. 

 És ha az egyes alaptermészeti jellemzőkről szeretnél bővebben tanulni, hogyan tudod alvását segíteni, jelentkezz online képzésemre itt: http://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/

2015. január 21., szerda

Miért kell az alváshoz is kreatívnak lenned?

Legyél kreatív, hogy te is megkapd az elegendő alvásmennyiséget, tudva, hogy a jólléted elengedhetetlen gyermeked jóllétéhez. 

Az alvás megvonás egy igazi kínzás. 
Egyik napról a másikra vonszolod magad energia híján, hogy bármilyen élvezetet tapasztalj. Az egészséged és a jólléted miatt tanácsos a mély alvás, és sokkal több türelemmel rendelkeznél általa. Tedd az alvást prioritássá az egész családnak – beleértve téged is.
Nem csak jobban fogod érezni magad, de meg fogsz lepődni, mennyire javul gyermeked viselkedése is, ha egyszer megkapod az alvás menyiséget amire igazán szükséged van.

Ha érdekel hogyan lehet az alvással kínozni, és hogy hogyan tudsz kreatív lenni családodban gyere el képzésemre! Jelentkezz itt: http://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/


2015. január 20., kedd

Az élénk gyerekek jutalmazása, nem csak alvásidőben



Akár meg is jegyezheted a fejlődését, és megjutalmazhatod. Kérdezd meg a nagycsoportosodat, mit szeretne kapni. 

A jutalom módszer nem működik, hacsaknem a gyerek szeretné az ajándékot.  

A gyerekek tudnak meglepetést okozni, így ne próbáld kitalálni helyettük. Próbálj valamit kitalálni gyermekeddel együtt, ami csábító de a költségvetésbe és a fejlettségi szintjébe belefér. 


A jutalmazás más egész kicsi korban, mint ovis, vagy akár iskolás korban, a képzésen megtanítom neked, hogyan csinálhatod ezt úgy, hogy a gyerek is elfogadja, és te is nyerj vele jó viselkedést, épp azt amit elvársz, jelentkezz itt:
http://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/

2015. január 19., hétfő

Duracell nyuszik (azaz a magas energiaszinttel rendelkezők) altatása

Sok gyerek megvadul lefekvési időben. 

Végigrohan a házon, szökdécsel, ugrál és birkózik. 
Ha közelebbről megnézed, észre fogod venni, hogy van ott egy időszak amikor a gyerek könnyen elalszik. 
Gyakran sokkal könnyebb, mint ahogy várod.
Nézd meg közelről: néhány gyerek dörzsöli a szemét, ügyetlenné válik és elesik, lelassul abban, amit csinál, megy a kis kedvencért, vagy egy ölelésért. Ez az az időszak, amikor biztos szeretnél lenni benne, hogy ha a gyerek eléri, már készen áll az alvásra. A magas energiaszinttel rendelkező gyerekek gyakran rendelkeznek ilyen időszakkal, ami teljes egészében tizenöt perc hosszú. 

Ha kihagyod, másodjára is erőre kap, és a következő háromnegyed órában kapsz egy „vad gyereket” aki nem tud elaludni. 

És hogy mit tehetsz ellene gyere el online képzésemre, ha kevés időd van, és csak bizonyos alaptermészeti jellemzők érdekelnek/érintenek svédasztalos képzés is rendelkezésedre áll.

Kép forrása: http://sulihalo.hu/szulo-nagyszulo/szulok-foruma/3690-az-agy-nem-trambulin-de-valahol-csak-kell-ugralni-nem-


2015. január 16., péntek

Rendszeretelenség és a rendszeres alvás


Hozz létre egy következetes napirendet!

 

Nagy kihívás lehet egy következetes napirendet létrehozni ha gyermeked rendszertelen. Gyakran úgy fog tűnni, mintha elutasítana szokásokat, kétségek között hagyva téged, hogy te valamit rosszul csinálsz. De a valóság az, hogy bár több erőfeszítésbe kerül, hogy létrehozz egy következetes napirendet rendszertelen gyermekeddel, boldogulni fog vele, ha már elindítottad az úton. 


Hogy ne legyenek a rendszertelen gyerekkel háborúk a lefekvésből, az egész napot át kell tekintenünk. Ez az a gyerek, akinek nagy szüksége van rád, hogy egy naponta érvényes napirendet hozz létre neki, így lehet egy állandó lefekvési ideje, következetes ideje a reggeli ébredésnek, és egy következetes napközbeni alvásnak.
Biológiai órája csak akkor állítható be és tartható fenn egy állandó 24 órás rendben ha ezt minden nap azokhoz az eseményekhez igazítjuk, amik ugyan akkor következnek be. Az első néhány nap, írd be táblázatba gyermeked lefekvési rendjét. Érezd meg mikor alszik el normálisan.
Nem tudsz kényszeríteni egy rendszertelen gyerekeket, hogy elaludjon, de tudsz ragaszkodni egy állandó lefekvési időhöz. Kezdetben egy erős, következetes folyamat még a hétvégéken is kell, hogy tartson, így gyermeked könnyedebben elfogadja.
A fizetség a jó viselkedés, ami bőven megéri az erőfeszítéseidet.

2015. január 15., csütörtök

Lezárással kezdeni?


 A lassan alkalmazkodó gyerekeknél ez az egyik trükk:

Biztosíts számára elég időt!

Időbe telik, hogy a lassan alkalmazkodó gyerekeket ágyba dugd. Megpróbálni sürgetni őket, vagy valamit kihagyni a sorrendből csak meghosszabbítja a folyamatot, ahogy az impulzív gyerekek túlcsordulnak a túl sok átmenettől is amikor együtt dolgoztok a nap befejezésén. Tervezd a lefekvést a napirendbe Számolj vele, hogy kb. egy órába fog telni így nem bosszant fel. Ha kevesebb idő telik vele, kellemes meglepetés lesz.

Kezd a lezárással!

Nagyon hülyén hangzik igaz? A lezárással kezdeni? De az egyik legfőbb oka, hogy nem tudjuk az élénk gyerekeket ágyba dugni, hogy nem akarják befejezni amit éppen csinálnak. Egy lefekvési folyamat az érdekes tevékenység lezárásával kell kezdődjön. 




2015. január 14., szerda

A figyelemzavaros gyerekek alvása



Vagyis Élénkség kategória szerint

az alapos megfigyelő gyerek alváshoz segítése


Segítsd, hogy meghallja üzenetedet!

Lefekvési időben rengeteg utasítást kell követni a gyerekeknek.
  • Be kell fejezni azt amit épp csinálnak, 
  • át kell öltözni,
  • vagy bármi mást csinál, 
hogy felkészüljön az alváshoz.
A gyerekek akkor hallanak a legjobban, amikor motiválj őket az odafigyelés. 
Tedd a lefekvésre való felkészülést kényelmessé.
Koncentrálj a gyermekre és a feladatokra, amit el kell végeznie, így mindketten a feladatra figyeltek, és könnyebben be tudjátok fejezni .

Kép forrása: http://cotcot.hu/cikk/2008/11/28/rendetlensegben-elni

2015. január 13., kedd

Hogyan alszik jól az érzékeny élénk gyerek


Ne küzdj a pizsamáért! 

(Avagy ez is egy igen keresés.) Érzékeny gyerekek nem tűrik a pizsamát ami kötős, karcolja a bőrüket, vagy bármilyen módon irritálja őket.

Beszéljetek az érzésekről!

Mivel gyakran aggódnak, az élénk gyerekeknek szükségük van rá, hogy tudják, miért olyan nehezen alszanak el.
Az élénk gyerekeknek óriási fantáziájuk van. Ha nem adunk nekik tényeket tartalmazó magyarázatot, hogy miért van szükségük időre, hogy lehiggadjanak, saját magyarázatukkal fognak előjönni. 

2015. január 9., péntek

Miért fontos a kuckó az alváshoz?


Az érzékeny élénk gyerekek alvása:

KÉSZÍTS EGY KUCKÓT: 


Képzeld el a kedvenc helyedet, ahol elalszol. Ez egy meleg, puha és csendes hely? 
Legtöbbünk nem alszik el egy beszélgetés kellős közepén (ha csak nem két hónapos terhes vagy), amíg mosogatsz, vagy egy harsogó rádió mellett. 
Szükségünk van a tökéletes helyhez, hogy elősegítsük az alvást. 
Szükségünk van egy kuckóra mivel emlősök vagyunk és az emlősök szeretik a fészküket. Ugyan ez igaz a gyerekekre. Ne valószínű, hogy könnyen elalszanak ha nagyon nyugtalanok vagy egy tevékenység közepén vannak.  Egy helyet, ami jelzi a testüknek és az agyuknak, hogy itt az idő lelassítani és ellazulni.
Nézd meg közelebbről.
 Hol alszik el legkönnyebben gyermeked, és milyen kellékek segíthetnek neki?
A nagyon érzékeny gyerekeknek szükségük van a kuckójukra amiben kellemes érzékek vannak és némileg meggátolják a zavaró ingereket.
Egy csendes alacsony ingerszinttel rendelkező elhelyezés kritikus érzékeny gyermeked számára.
Minél egyszerűbb a kuckó, annál könnyebb elaludni a gyereknek és meg fogja kapni a pihenést amire szüksége van, hogy meg tudjon birkózni egy-egy új helyzettel.


2015. január 8., csütörtök

Akkor szép álmokat!

AZ ALVÁS JELEI:

Amint észlelted, hogy gyermeked teste nyugodt, itt az idő a jelzésekre gyermeked számára, hogy készen áll a lefekvésre.  Ez az a jel, hogy a beszélgetési időnek vége és itt az idő gyermekednek, hogy megforduljon és elkezdjen aludni.


 Az utolsó lépés az átkapcsolás az alvásba:

 Lehet, hogy azt választod, hogy a gyermek közelében ülsz, vagy lefekszel vele, de a kapcsolódás befejeződik.
Célod az, hogy elaludjon, úgy, hogy ugyan azok a feltételek legyenek amikor felriad az éjszaka közepén.
Bármilyen lépést választhatsz, ami a szokások részévé válik; csak legyél benne biztos, hogy következetesen tudod végrehajtani.

2015. január 7., szerda

A lehiggadás ideje:

KAPCSOLATTEREMTÉSI ÉS NYUGTATÓ IDŐ: 

Az átmenet a kapcsolatteremtési és nyugtató idő után következik. 
Ez lehet 
  • ölelés, 
  • olvasás, 
  • zene hallgatás, 
  • hintázás, 
  • vagy a nap megbeszélése. 

Küszöböld ki az állandó változásokat, használj nyugtató tevékenységeket, amik gyermekeddel együtt nőnek. 
Az olvasás élvezetes kicsi babáknak ugyan úgy, mint nagyobb gyerekeknek. 
A hátsimogatás bármely életkorban kellemes.
Ki kell küszöbölnöd olyan tevékenységeket és kellékeket amik fizikai aktivitáshoz vezetnek a kapcsolatteremtési és nyugtató idő alatt.
Ezek a tevékenységek nagyon stimulálnak. Felpörgeti őket, ahelyett hogy lenyugtatná gyermekedet. 






2015. január 6., kedd

Súgj gyermeked szervezetének, hogy itt az idő aludni!

AZ ÁTMENETET SEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK: 

Az átmenet egy speciális tevékenység, amiben benne van az idő amikor abbahagyod amit épp csinálsz és felkészülsz a lefekvésre. 
Nem számít mi az, de valami kell, ami világosan jelezze, hogy vége a napnak és itt az idő, hogy elkezdj készülődni aludni. Ennek szintén egy olyan tevékenységnek kell lennie, amit minden este csinálhatsz bárhol, és később gyermeked maga is tudja végezni majd.
Minden egyes alkalommal, amikor kivételt teszel, kivételt kínálsz fel a szabályoknak, kiteszed magad egy vitának és egy hatalmi harcnak is. 


2015. január 5., hétfő

Recept a kitartó gyerekek altatásához 1. rész


ÁLLÍTS FEL SZOKÁSOKAT VILÁGOS HATÁROKKAL

 

Az alvásidő a kedvence a kitartó gyerekeknek, hogy egy kicsit feszegessék a határokat.
A lefekvési idő egy választási lehetőség minden család számára, de legyen világos, mit jelent a te családod számára. 
Gondold végig hogyan készülődtök a lefekvéshez. Olvasol egy kicsit? Ellenőrzöd az ajtókat, felveszed a pizsamádat, vagy eszel egy kicsit? Ezek olyan tevékenységek, amik segítenek szervezetednek átállni az aktív léttől a nyugalmiba. Ezek jelek az agyadnak, hogy lelassuljon, a támaszt nyújtanak, hogyan viselkedjen.
Élénk gyermekekkel folytatott sok évi munka és sok kutatás után ajánlom neked a négy lépcsős rendszert. Ami tartalmaz:

  1. Átállás tevékenységet
  2. Kapcsolódási és nyugtatási időt
  3. Jeleket az alvásra
  4. Átkapcsolási időt az alvásra







2015. január 2., péntek

Az impulzív gyerek és az alvás

Meg kell nyugtatnod:

Az impulzív gyerekek nehezebben alszanak el, és nehezebben tudnak aludni folyamatosan. Közismert szunyókálók, 20-30 perces délutáni alvással, majd felébrednek még akkor is ha még mindig fáradtak. 


A mély alvás kulcsa egy impulzív gyereknél, 

Ha meg tudsz győződni róla, hogy teste nyugodt. Amikor biztonságban érzi magát és nyugalomban, az a 20 perc szundikálás hirtelen eltűnik, felváltva azt a pihentető 90 perctől 2 óráig terjedő alvásra. Ugyan ez igaz az éjszakára: szinte csodával határos módon az éjszakai felébredések is elkezdenek drasztikusan csökkenni.
Ott léted és a szagod lenyugtatja impulzív gyermekedet. Egy magasan impulzív csecsemő törekszik a veled való fizikai kontaktusra. Valószínűleg a gyerek üvölteni fog, ahogy a teste érinti az alvófelületet.
Nem úgy, mint azok a gyerekek akik nem olyan impulzívak, az élénk gyerekeknek sokkal nagyobb szükségük van, hogy testüket lecsendesítsük és megnyugtassuk. Nagyon fokozatos, támogató folyamat megtanulni a független alvást. Így a helyett, hogy sírni hagyod őt, megadom neked az engedélyt, hogy felvedd, tartsad amíg mély álomba nem merül, majd fektesd őt vissza.  Erre a kis plusz segítségre szüksége van és fejlődni fog.
Impulzív élénk gyerekeknek szükségük van ránk, hogy lehiggadjanak. Számíthatsz erre. Gondolj erre, és próbáld élvezni a helyzetet ahelyett, hogy egy újabb igényt teljesítenél, lehet ez egy időszak, amikor nem beszélsz velük; csak ülsz és gondolkozol, olvasol, befejezed a hímzésedet. 

Ezt lányom rajzolta a tavalyi facebook kampányomhoz, nézzétek meg még a hold is szomorú, hogy a gyerek nem fekszik le!

És emlékeztetőül a karácsonyi kihívásokra tavalyi bejegyzéseim: 

http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/karacsony-egy-elenk-gyerekkel.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/barnim-es-az-unnepek-kihivas.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/karacsony-virtuais-aknamezo.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/mennyire-kell-ragaszkodni.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/mit-tehetsz-hogy-nyugodtan-teljen-az.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/meglepetes-es-robban-az-elenkbomba.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2014/01/nalunk-robbant-az-elenkbomba-es-nalatok.html
http://rosszagyerek.blogspot.hu/2014/01/kibelezem-sajat-csaladi-unnepeinket.html